Neem je een vast, variabel of dynamisch energiecontract? Wat doe je met de looptijd van het contract? Hoe zit het met de boeteclausules bij overstappen? En wat past het beste bij de duurzame aanpassingen die je al in huis hebt gedaan? Vragen waar veel mensen mee worstelen. Zo ook Ger Janssen. Hij vroeg EnergieKronenberg om advies.

Ger had al op internet gezocht naar verschillende energiecontracten en -leveranciers. Het nadeel daarvan is dat je heel veel informatie krijgt, waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet. “Maar wat nog erger is, drammerige verkopers die blijven bellen met maar één doel: het zo snel mogelijk verkopen van een contract”, aldus Ger.

Tijd om hulp in te schakelen. Zo gezegd, zo gedaan en Ger kreeg bezoek van Martin Mooren. Samen keken ze naar het energieverbruik en de duurzame aanpassingen die Ger al in zijn huis heeft gedaan. Ze bespraken eventuele wensen, zoals een warmtepomp. En bovenal: wat kun je doen als de salderingsregeling wordt beëindigd? Is all electric bijvoorbeeld een optie voor Ger?

Duidelijk advies
Op basis van alle informatie formuleert Martin een duidelijk advies. Martin vertegenwoordigt
een aantal energieleveranciers. Hij kijkt naar het soort contract, maar ook welke energieleverancier het beste bij het contract past. Het grote voordeel van het bezoek van Martin? “Martin legt helder uit wat de mogelijkheden zijn en heeft ook een duidelijke visie over bijvoorbeeld de overstap naar een warmtepomp. Je ontvangt het advies per mail. Je hoeft ook niet meteen te beslissen, maar je mag een paar dagen rustig nadenken. Echt een verademing”, zegt Ger.

Na het besluit verzorgt Martin het contract en de overstap naar een andere energieleverancier. “We hebben geen minuut zonder stroom of gas gezeten!”

Iemand in de ogen kijken

Ger benadrukt dat het zeker de moeite waard is om advies aan Martin te vragen. “Je kijkt iemand in de ogen, krijgt er een gevoel bij.”

Uiteindelijk koos Ger voor een dynamisch contract met een uurprijs voor stroom en een dagprijs voor gas. Het contract is dagelijks opzegbaar. “In het begin kijk je wel in de app naar wat de tarieven doen, maar dat zwakt al snel af”, aldus Ger. “Ik vond het bezoek van Martin erg waardevol. Ik kan het aan iedere Kronenberger aanbevelen!”